Miután elterjedt, hogy az Umbrella egyre szélesebbre tárja kapuit a 3D irányába, megkeresett minket a Laboratory, hogy készítsük el nekik a Samsung jelenleg legmenőbb 3D-s tévéjéhez kitalált bemutatót: a Szépművészeti múzeumban megrendezett, térhatású Warhol-kiállítást.



A Laboratory ötlete az volt, hogy a már-már műalkotásszámba menő Samsung televíziókat egy erre megfelelő helyen, egy múzeumban mutassa be a nagyérdeműnek. Ahhoz pedig, hogy ne csak a Media Marktba járó, de még az esztétikaszakos vendégek is élvezzék a kiállítást, valamivel meg is kellett tölteni a képernyőt, így jött a képbe Andy Warhol neve: az ő kétdimenziós képeit kellett az Umbrellának 3D-ben megvalósítani.

Ehhez persze bele kellett nyúlni a képekbe is, hiszen olyan részleteket is meg kellett festeni, amiket Warhol nem festett meg, tulajdonképpen szobrot kellett formálni a képekből, illetve a 16:9-es képarányú tévé miatt, olykor a képek széleit is meg kellett "festeni". A térhatást a képek térbeli modellje adta. Végső soron persze az volt a feladat, amit Warhol állított maga elé még a hatvanas években: egy formatervezők, grafikusok által elkészített alkotásból (kólás kanna, mosópor) hozni létre egy újabbat.

Fogtuk tehát Warhol legismertebb képeit és virtuális szobrokat modelleztünk belőlük, a sík képen nem, de a térben már elővillanó részleteket reprodukáltuk. A munkafázisokat bemutató képeken  jól látszik, hány rétegre bontottuk az eredeti Warhol-képet, és végül hogyan épült fel a 3D-s modell.

Miután ez megvolt, be kellett lőni a legjobb szöget, ami a 3D-s munkáknál a komponálás maga: milyen közel, milyen szögben legyen egymáshoz képest a két szemgolyót helyettesítő objektív, hol legyen a fókusz. Ezt a fázist minden képnél külön-külön kellett belőni, hogy az adott képhez a legizgalmasabb térhatás jöjjön ki. Az ember szemei egymástól 50-75 mm távolságra vannak, nagyjából ekkora a játéktér.

Egy korábbi posztunkban már ecseteltük, mennyit számít a térhatású moziknál, képeknél a két szem távolsága, illetve, hogy a két kép fókusztávolsága mekkora: ha túl messze van egymástól a két „szem”, és viszonylag nagy szöget zárnak be, jelentkezik a kellemetlen, szédülést okozó nagyfej-effektus, amikor a néző úgy érzi, egy óriás fejével járkál a Szépművészetiben, akár elefánt a porcelánboltban. Ha a ló másik oldalára esünk, kis szöget zár be a két lencse, és túl közel vannak egymáshoz, elveszik a térélmény.



A kiállításnak egész nagy sikere lett, sem mi, sem a Laboratory nem gondolta volna, hogy néhány nap alatt több ezren lesznek kíváncsiak a három dimenzióban először bemutatott Warhol-képekre, ráadásul, a több ezer látogató egyike sem panaszkodott - a 3D-s technikánál előforduló - szédülésre, fejfájásra (Warhol 3D, gyártó: Laboratory; utómunka: Umbrella).