Korunk egyik legendás színésze jól bírta: a reklámiparnak hetven éven át állt ellen, és nem valószínű, hogy nemrég forgatott, első szpotját is az anyagiak motiválták volna, bár biztos nem szabványméretű talicska kellett a honor hazaszállításához.

A megrendelő a Vittoria Coffe company volt, a rendező pedig Barry Levinson, így a félperces filmre hét Oscar-díj is jutott (egy Pacino, hat Levinson jóvoltából).

A családi kézben lévő ausztrál cégnek forgatott reklámban Pacino arról mesél, hogy kávé nélkül nem tud dolgozni, minden forgatókönyv, ami átmegy a kezén, kávéfoltos - minél több van rajta, annél többet forgatta. Aztán megjegyzi, mintegy mellékesen, miközben a csészét visszateszi az asztalra, hogy na, ez egy jó kávé. És ennyi.

A cég 27 éves marketingigazgatója egy éven át dolgozott azon, hogy Pacino egyáltalán fontolóra vegye az ajánlatot, többször elhajtották a vérbe, de Rolando Schirato nem adta fel, és amikor már hatodjára jelentkezett Pacino ügynökénél, kértek tőle egy anyagot a kávéról - első körben csak azért, hogy végre hagyja őket békén. A kávé és a színes szóróanyagok mellé mellékeltek egy levelet, amiben a két család olasz gyökereit hasonlították össze, és arra apelláltak, Pacino ennek hatására végre beadja derekát, és életében először hajlandó lesz egy terméket így támogatni.

 

Jól sejtették, a kávé finom volt, az elképzelések találkoztak a reklám stílusával kapcsolatban is, így egy fotózás és a print anyagok elkészülte után New Yorkban forgatták le a Levinson-filmet, aminek költségeiről nincs tudomásunk, de tippünk szerint egy magyar nagyjátékfilm simán kijöhet belőle.