A legjobb kampány az, amit nem sokkal indulása után letiltanak, vita kerekedik abból, hogy mivel lehet viccelni, és mivel nem, miközben a betiltott plakátok, filmek stb. óriási sebességgel kezdenek terjedni a neten. Mert kit érdekelne amúgy egy brit fagylaltreklám?

Az Antonio Federici nevű cég új kampányát XVI. Benedek angliai útjára időzítette. A plakát egy terhes apácát ábrázol, alatta a szöveg: Szeplőtlen fogantatás.

A brit reklámhatóság nem sokkal az első hirdetések utcára kerülése után letiltotta a kampányt, mondván a kép gúnyt űz a római katolikus egyházból, sérti a híveket.

A fagylaltcég ráadásul nem elégedett meg kizárólag a provokatív hirdetéssel, a pozicionálást sem bízták a véletlenre: ahol XVI. Benedek feltűnik, ott biztosan lesz egy Federici-plakát, az első példányt konkrétan az anglikán egyház legfontosabb objektumánál, a westminsteri apátság környékén helyezték el.

A cég kénytelen, kelletlen leszedette a hirdetéseket, de máris bejelentették, eredeti ötletüktől nem tágítanak, a pápa útját egészen biztosan végigkísérik a Federici-hirdetések, a keresztény tematika is marad, de hogy mi lesz benne a kreatívum, azzal még nem rukkoltak elő.

A cég szóvivője elmondta, szándékosan éltek a közéleti szatíra eszközével, amellett, hogy a fagylaltjuk finom, arra is fel szerették volna hívni a figyelmet, hogy a katolikus egyház meglehetősen idejétmúlt felfogással kezeli a társadalom nagy kérdéseit.

Természetesen nem a "szeplőtelen fogantatással" van bajuk, mint közölték, a bibliai kifejezés fantasztikus termékük megszületésére vonatkozik.

A Federicinek korábban is voltak hasonló kampányai, amik előbb a kukában landoltak, hogy aztán az interneten terjedjenek el - fittyet hányva mindenféle reklámhatóságnak. Ezeken a képeken forró csókra készülő hetero- és homoszexuális papokat mutattak be.

A pápa tehát egészen biztosan fog Federicivel találkozni, kérdés, mekkorát fog nevetni az új kampány láttán. Mi az egyház helyében egyébként ott vágnánk vissza a Federicinek, ahol a legjobban fáj, a marketing területén, íme a javaslatunk: