A maszkos dobos, Pándi Balázs csikorgós djuice-filmje után újabb, valós személyekkel forgatott reklámmal folytatja kampányát a Djuice, az utómunka (vágás, fényelés, kompozit) ezúttal is az Umbrella érdeme.

"Annak ellenére, hogy reklámfilmről van szó, sok improvizált snitt született, ennek nagyon örültem, mert ilyen a reklámokban nagyon ritka" - emlékszik vissza a forgatás legjobb pillanataira Kostil Danila, aki - ha épp nem reklámot - klipeket rendez. Leginkább arra büszke, hogy a matekfaktos anyaggal elkészítette az első szomorú magyar reklámfilmet. "Ezek a filmek nem olyan harsányak mint általában a tévéreklámok, sokkal nyugisabbak."

A három szereplő valóban létezik, egyikük egy faluban született fodrász, aki ma már Budapesten nyírja a frizurákat. A rendező az utcán talált rá a tallbike-osra, így került be a filmbe, míg az ejtőernyős lány valóban ejtőernyőzik - viszont nem azonos a Kontrollban is szereplő, hasonlóan állatjelmezbe bújt lánnyal, mint az néhol olvasható.

A három szereplő jórészt nem előre megírt szöveget mondott fel, hanem valódi interjúhelyzetben született meg a mondatok, ami ugyancsak szokatlan, ahogy a polarodios, fakó árnyalatokkal operáló fényelés sem általános a mosóporrengetegben, igaz ez már a kampány jó előre kitalált koncepciója.

A kampány koncepciója az volt, bármilyen is vagy, támogatunk téged - ehhez kellett olyan szereplőket találni, akik valamilyen formában kirívó életet élnek. A másik filmnél pedig, amelyben a matekfatkon a focistákról ábrándozik a lány, a kreatívok szándéka az volt, hogy ironikusan mutassák be a folyton a problémáikon merengő fiatalokat, akik közben nem veszik észre, hogy életük legszebb szakaszát élik.

A harmadik, tárgyanimációval készült film Kostil Danila igazi terepe volt, nem először használja ezt a technikát. Mint mesélte a digitális háttére kívül minden analóg technikával készült, akár a gyurmaanimációk.

Persze alaposan átformálódtak a filmek a rendezői változathoz képest, míg tévékompatibilisek lettek az ügynökség szerint is, de a lényeg: a rendezői változat is hamarosan elérhető lesz többek között itt a blogon is.

Rendező: Kostil Danila; operatőr: Garay Gábor, 35mm; art dept.: Kolin Collective; ügynökség: Leo Burnett; filmgyártó: Picture Base; utómunka: Umbrella.