Michael Bay, a hollywoodi popcornfilmek egyik koronázott királya imád reklámokat forgatni, főleg olyanokat, amikben vagy nők, vagy kocsik vannak, amiket kiválóan lehet filmezni valami sivatagi környezetben, naplementében vagy éppen tűző napon, a lényeg a meleg színeken legyen, meg a robanásokon. Ez persze túlzás, volt Bay munkásságában humoros szpot is, amiben se narancssárga szűrő, se egy szem melltartós nő sem vergődött, de ez csak a szabályt erősítő kivételnek tekinthető.

 

Hiba lenne tehetségtelen kontár gyökérnek nevezni Bay-t, még a Transformers-filmekben is vannak olyan megoldások, amikből lehet tanulni - pont ilyenek a reklámjai is. Harsány, látványos, egy percig sem titkoltan manipulatív, a zsigerekre ható kisfilmek ezek, amiket a rendező legalább olyan eltökéltséggel tesz oda, mint a filmjeit. Más kérdés, hogy lehet, jobban járunk, ha marad ennél a formátumnál és nem forgatja le, teszem azt, a Pearl Harbort.