Kostyál Márk rendező-operatőr a 8 perces reklámfilmműfaj legjelesebb hazai képviselője, jelenthetjük ki immár teljes nyugalommal. Volt ugye ez a 2006-os kissé demagógra sikerült Critical Mass-os reklámeposz, amiből egyértelműen kiderült, hogy a biciklisták rettenetesen utálják a 800 köbcentis városi autókban nyomorgó tréningruhás arcokat. Annak, aki mindezek ellenére megszerette a főszereplőt, eláruljuk, most sokkal pozitívabb szerepben találkozhat Preston Hriskóval a Mark's Beer reklámfilmben. Íme:

Ugye, hogy az ember már várja az első magyar western egészestés verzióját? Van itt minden a kocsmai verekedéstől kezdve a cowboyok életét a zord időjáráson túl leginkább megkeserítő természeti jelenségig, a szerelmi csalódásig. Látott már valaki hasonlóan jól kivitelezett kocsmai verekedést magyar filmben? Nem hinnénk, talán Eötvös Csöpiék jutottak el idáig - ha egyáltalán. Ha pedig valakinek még ez sem volna elég, és hiányolná a Brokeback Mountaint oly megindítóvá tévő férfibarátság motívumát a filmből, erről is készült egy hasonlóan remek sörreklám.

A magyar cowboygeghez még kerettörténet is tartozik: A Márk sört az USA-ba szakadt Kostyál-apuka alapította 1981-ben egy lottónyereményből, a nevét pedig fiától kapta a néhány év alatt Texas egyik legkedveltebb sörmárkájává váló nedű. A csóró, de felkapaszkodott papa nemrég Kelet-Európában is megjelent sörével, a reklám tehát ennek a kampánynak volna része. Stay Cowboy, Buddy - szól a mottó, amit a családi legenda szerint a nagypapa mondott a házasodni készülő papának. Hogy mindebből mi igaz, arról fogalmunk sincs, de állítólag a sikeres reklámfilmrendező Kostyál Márk (Lab3) valóban piacra lép saját sörével. Mindenesetre a kampányhoz csak gratulálni tudunk.